Sanatçının yaratma edimi, insanın doğada belirginleşmeye başlaması iki yön içerir; birincisi vahşi doğada hayata kalma mücadelesini, ikincisi ise mağara duvarlarından başlayan ilk görsel formların günümüz modern sanat anlayışının her alanında boy veren sanatsal aktiviteyi içermektedir.
vahşi doğada hayatta kalma mücadelesi doğaya aidiyetin sağlanmasından sanatın da önemli katkılarıyla doğanın insandan yana aidiyete doğru evrilmesine dönüşürken sanat ve sanatçı etkileşimininde de sanat, sanatçı ve toplum etkileşimi ile ayrışma ve yeniden birleşme döngüsü ile ilerleyerek birinin diğerine aidiyetinin tamamlanamadığı kozmik bilmeceye dönüşür.
kimi sanatçılar kendileri için çizilmiş yolda yürümek yerine ruhunda boy veren yeni yepyeni bir yoldan yürümeyi seçer.
sanatçıyı yaratma ediminde ayrıştıran şey, kendisi için çizilen yolda yürürken o yolu kendi ışığı ile aydınlatabilmesidir.
sanat öncüsü olma hedefiyle yeni bir yol arayışına yönelen sanatçıyı belirginleştiren ise kafasında uç veren fikirleri satırlara, tuale, mısralara ya da mermer bloğa yansıtarak somutladığı dehasıdır.
vahşi doğada hayatta kalma mücadelesi doğaya aidiyetin sağlanmasından sanatın da önemli katkılarıyla doğanın insandan yana aidiyete doğru evrilmesine dönüşürken sanat ve sanatçı etkileşimininde de sanat, sanatçı ve toplum etkileşimi ile ayrışma ve yeniden birleşme döngüsü ile ilerleyerek birinin diğerine aidiyetinin tamamlanamadığı kozmik bilmeceye dönüşür.
kimi sanatçılar kendileri için çizilmiş yolda yürümek yerine ruhunda boy veren yeni yepyeni bir yoldan yürümeyi seçer.
sanatçıyı yaratma ediminde ayrıştıran şey, kendisi için çizilen yolda yürürken o yolu kendi ışığı ile aydınlatabilmesidir.
sanat öncüsü olma hedefiyle yeni bir yol arayışına yönelen sanatçıyı belirginleştiren ise kafasında uç veren fikirleri satırlara, tuale, mısralara ya da mermer bloğa yansıtarak somutladığı dehasıdır.